Het containerpark gaat opnieuw open

Het containerpark zal opnieuw opengaan op maandag 11 mei!

Op vraag van CD&V-plus in voorbereiding naar de gemeenteraad van 30/4/2020 wanneer het recyclagepark terug zal openen, werd ons bevestigd dat het recyclagepark opnieuw zal opengaan op maandag 11 mei.

Dit zal gebeuren aan de hand van een online reservatiesysteem van IVVO.

Op die manier kunnen de parkwachters de toestroom van klanten beheersbaar houden en kunnen de coronamaatregelen gerespecteerd worden.

Waarom op 11 mei?

“De inwoners vragen meer en meer om het park terug te openen.

Gezien het past in de geleidelijke heropstart van de werking van ons lokaal bestuur,

en gezien op 11 mei de winkels terug openen, weliswaar ook onder strenge voorwaarden, vinden we het een geschikte datum om het recyclagepark terug te openen.”

De milieudienst heeft een opstartplan gemaakt in samenspraak met de parkwachters. Ze hebben nu nog even tijd nodig om alles operationeel te krijgen.

Raadslid Johan Blieck stelde voor om de zelfstandigen een week vroeger op afspraak naar het containerpark te laten komen zodat de grote drukte kan voorkomen worden. Het zou ook een goede testcase zijn voor de vooropgestelde organisatie van het containerpark. Maar dat is niet weerhouden wat hij betreurt.

Vanaf maandag 4 mei zal hierover gecommuniceerd worden naar de burgers en vanaf woensdag zal iedereen online kunnen reserveren.