Nieuws uit de gemeenteraad van 8 maart

Subsidies N35 dan toch nog goedgekeurd

In de gemeenteraad van 8 maart wees ons gemeenteraadslid J. Blieck er de schepen van Openbare Werken  nogmaals op, dat op de Vlaamse Begroting geen geld voorzien was voor de aanleg van het fietspad tussen Veurne en De Panne.

Blijkbaar had de schepen nog niet opgemerkt dat zowel in 2019, 2020 als in 2021 geen geld voorzien was, meer zelfs hij had ook nog geen initiatief genomen om geld op de begroting te krijgen tot de administratie van Wegen en Verkeer zelf er zijn diensten op wees. Gelukkig heeft minister Lydia Peeters deze flater recht gezet en is er op vrijdag 15 maart geld voorzien op het investeringsprogramma van de Vlaamse Overheid. Dank U Lydia!

Nadat de vorige schepen er in geslaagd was geld te voorzien voor de onteigeningen die zo’n 3 jaar in beslag genomen hebben, kan men nu eindelijk de werken zelf uitvoeren. Deze gaan zo’n 2 jaar in beslag nemen voornamelijk omdat er op het grondgebied van Veurne een heel groot rioleringsdossier aan toegevoegd is.

Wij van CD&VPlus zijn dan ook bijzonder verheugd dat de lijdensweg voor fietsers zijn einde nadert.

Trouwens op datzelfde investeringsprogramma is er 500.000 euro weg gevallen voor de onteigeningen van de omleidingsweg rond Adinkerke. We mogen dan ook rustig stellen dat dit dossier in tegenstelling tot wat de burgemeester beweert, op sterven na dood is.

O, en bij deze dan nog een bijkomende opdracht voor onze schepen van Openbare Werken. Voor het dossier van de Duinhoekstraat is ook geen geld voorzien in het investeringsprogramma.  Dezelfde flater van dezelfde schepen…

Misschien eens Lydia bellen?