“De verenigingen en het verenigingsleven van De Panne en Adinkerke in de kijker”.
Op vrijdagavond 6 juli 2018 vond onder ruime belangstelling van talrijke verenigingen en het gemeentebestuur, de opening plaats van deze historische tentoonstelling in de Kasteelstraat thv Cultuurhuis De Scharbiellie.

Veel verenigingen in onze gemeente hebben een rijke traditie en koesteren de herinneringen. Ondanks de globalisering en de digitalisering blijft de aantrekkingskracht van verenigingen en het verenigingsleven bestaan, al dan niet in nieuwe verschijningsvormen.

In deze uitzonderlijke tentoonstelling krijgen we aan de hand van vele documenten, foto's, objecten, memorabilia... uit het verleden en het heden een uitzonderlijk tijdsbeeld van de rijke en gevarieerde geschiedenis van de verenigingen en het verenigingsleven van Adinkerke en De Panne.

Geert Vanthuyne, cultuurbeleidscoördinator sprak er het verwelkomingswoord. Daarna volgde een toelichting van de tentoonstelling door de heer dr. Marc Jacobs, directeur FARO, Vlaams steunpunt voor cultureel erfgoed en de officiële opening van de tentoonstelling door de heer Christophe Delrive, schepen van cultuur. Burgemeester Ann Vanheste knipte nadien het lint door. Voor CD&VPlus waren eerste schepen Johan Blieck, Georges Devacht,  André Pallemans en echtgenoten aanwezig.

Fotoreportage via: http://depanne.cdenv.be/in-beeld/historische-tentoonstelling

Deze expo loopt van zaterdag 7 juli tot en met zondag 14 oktober 2018 in het Cultuurhuis De Scharbiellie en is dagelijks te bezoeken van 14.00u tot 18.00u.

LET WEL:  Gesloten op maan- en feestdagen.