Vanaf heden kan je je boodschappen bij de Pannese handelaars online bestellen via één website: www.shoppingdepanne.be. Het initiatief gaat uit van het gemeentebestuur, in samenwerking met e-commercespeler Localtomorrow NV die niet aan zijn proefstuk toe is. Na Lovendegem-online en Hamme-online is De Panne de derde gemeente die het via haar e-commerce oplossing ‘Dorponline’ helpt om de lokale handel te digitaliseren.

Met deze digitale marktplaats wil het gemeentebestuur de inwoners opnieuw bij de lokale handel laten shoppen én ziet het ook een mooie opportuniteit om het toerisme een boost te geven. Als je zin hebt in iets lekkers, moet je maar surfen naar de website en kan je zien welke mogelijkheden er in jouw buurt zijn. Eenvoudig toch? Zo shop je online in je eigen gemeente, steun je de lokale economie en kan je tevens het gemak ervaren van het winkelen buiten de openingsuren. De nieuwe website is echter zo vernieuwend in elkaar gestoken dat De Panne een Belgische primeur te pakken heeft!

Op de foto: Arne Debaeke (DAS), schepen van Handel & Economie naast de é-commercespelers van Localtomorrow NV & Dorponline

Meer foto's: http://depanne.cdenv.be/in-beeld/boodschappen-online-bestellen-in-de-panne-/